درباره ی مرکز پیش دبستان و دبستان تخصصی مهر دکتر شاکری
دکتر مهدی شاگردی معروف به دکتر شاکری اهل و زاده شهر تهران، دانشآموخته رشته پزشکی در تهران هستند. علاقه و ذوق فردی ایشان به موضوع هوش و تیزهوشان سبب شد تا بیش از دودهه از عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش در موضوع هوش و شخصیت کودکان و موضوعات پیرامون آن، از جمله خلاقیت و تفکر خلاق نمایند.
تأسیس مؤسسه فرهنگی آموزشی تیزهوشان به عنوان اولین مرکز تخصصی در آموزش کودکان و نوجوانان سرآمد و پیشرفته تحصیلی از سال 1378 و توسعه آن در بخش انتشارات و نشریه تیزهوش (ویژه کودکان) از جمله فعالیتهای ایشان بوده است.
طرح ابتکاری آزمونهای مشورتی بدون استرس (N.S.E) بهصورت اینترنتی در سرار کشور در مدارس و مراکز آموزشی و منازل بهصورت همزمان برگزار میشود. در حال حاضر در کنار آموزشگاه علمی، با یاری پروردگار و مساعدت مسئولین بزرگوار منطقه 3 شهر تهران، اولین مدرسه با "آموزش محبتآمیز" در مقطع دبستان و پسرانه تأسیس و با امکانات و تجهیزات نسبتاً پیشرفته در سطح تهران، برای سال تحصیلی 97 – 96 آغاز به ثبتنام نموده و پذیرای نوآموزان پیشدبستان 1 و 2 و دبستان از اول تا پایه ششم میباشد.
1-
مدیریت علمی
مؤسس و برنامهریز آموزشی این مدرسه آقای دکتر شاکری (شاگردی) پزشک و پژوهشگر هوش و خلاقیت کودکان و مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی آموزشی تیزهوشان میباشند که به عنوان اولین مرکز آموزشهای تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان سرآمد و پیشرفته تحصیلی، با دو دهه فعالیت علمی، فرهنگی، در سطح کشور فعالیت دارد.
2-
آموزش محبت آمیز
بهعنوان محور اصلی سیستم آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد. چنانچه در طول سال تحصیلی گفتمان کلامی کلیه معلمین، با زبان قلب ، محبتآمیز و تکریم آنهاست و تمام سعی و تلاش سیستم آموزشی بر آن است تا محیطی بدونِ استرس توأم با شادی، نشاط و لذت از یادگیری برای نوآموزان و دانشآموزان فراهم گردد.
3-
کادر آموزشی با تجربه، خلاق و آموزش دیده؛
کادر آموزشی علاوه بر دارا بودن سطح علمی و توان خلاقیتی مورد نیاز، با آشنایی کامل به سیستم محبتآمیز به آموزش و تدریس کودکان خواهند پرداخت.
4-
شادی و نشاط در محیط و سیستم آموزشی
نظر به اینکه شادی و نشاط یکی از ضروریات مورد نیاز کودکان برای داشتن شخصیتی سالم و متعادل میباشد، لذا علاوه بر فضاسازی مناسب محیط مدرسه، سیستم آموزشی همواره بر مبنای ایجاد شادی و نشاط برنامهریزی شده و همراه کردن بازیهای نشاطآور با آموزش به ویژه برای پیشدبستانیها و کلاس اولیها از محوریت برنامههای آموزشی میباشد.
5-
توجه بنیادین به ساختار شخصیت کودکان
از نکات قابل توجه در سیستم آموزشی مدرسه میباشد، بدین خاطر، کلیه داوطلبان، قبل از پذیرش، به منظور شناسایی نکات بارز شخصیتی بچهها و توجه به آنها، توسط آقای دکتر شاکری مورد سنجش هوش و شخصیت قرار میگیرند.
برگزاری کارگاههای مهارتهای ذهنی و زندگی با هدف افزایش اعتماد به نفس و آرامش درونی، مدیریت بر هیجانات و افزایش هوش هیجانی از برنامههای ویژه این مرکز به همین منظور میباشد.
6-
توجه به فکر و اندیشه
با هدف تربیت فرزندانی توانمند و تأثیرگذار در آینده کشور، یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه دبستان دکتر شاکری است، چنانچه توجه به این مهم علاوه بر اینکه در برنامه آموزشی گنجانده شده، کارگاههای خاصی از جمله میزگرد علمی، مسابقات کتاب و کتابخوانی و حضور اولیا به همراه فرزاندان در کتابخانه ویژه اولیا در مدرسه به منظور رسیدن به همین اهداف برنامهریزی شده است.
2-
کارگاههای آموزشی فراتر از معمول
از دیگر نکات قابل توجه وجودکارگاههای تخصصی است. چنانچه علاوه بر کارگاههای نجوم و فضا، هوش و خلاقیت، رباتیک، خلاقیتهای هنری، آزمایشگاه تجربی، نمایش و فیلم وکتابخانه تخصصی ویژه اولیا و فرزندان، کارگاههای دیگری همچون هوش حرکتی، معیشت و اقتصاد، هوش هیجانی و موارد دیگر نیز برای تدارک دیده شده است.
کارگاههای تخصصی ویژه اولیا (در موضوع بچهها) نیز یکی از موارد قابل توجه در کنار دیگر کارگاهها میباشد.